Dualni sustav obrazovanja snizuje nezaposlenost mladih.
Njemačka i Austrija vode po relativno niskoj stopi nezaposlenosti mladih u
Europskoj uniji. Dualni sustav obrazovanja je priča
o njemačkoj i austrijskom uspjehu, kako možete detaljno vidjeti na stranici
našeg Centra za
javne politike i ekonomske analize.
S jedne strane, klasično učenje teorije u
prostoru fakulteta. S druge strane, daleko važnije, sustav s više od 350
programa strukovnog naukovanja (apprenticeship) kod poslodavaca. Stvaranje teoretskih i misaonih temelja potvrđuje se učenjem kroz
rad (learning by doing) i rješavanjem praktičnih problema.
Studenti imaju velike prilike zapošljavanja
kod poslodavca gdje su se obrazovali, kao i dobru referencu za drugoga.
Poslodavcima je strukovno naukovanje pametna investicija u upravljanje ljudskim
resursima. Država i cijelo društvo vide interes zbog niske
nezaposlenosti. Studenti postaju radnici kao već gotovo proizvod.
Akademska zajednica konstantno usklađuje svoje
kurikulume sa stvarnim tržišnim potrebama, a komore su posrednici u tom procesu
usklađivanja teorije i prakse s realnošću. Tako se snizuje nezaposlenost.
Studij se završava dobivanje profesionalnog certifikata koji je vrlo
cijenjen na tržištu rada od strane (istog) budućeg poslodavca. Više od polovice
studenata ostaje na poslu kod poslodavca gdje su se strukovno naukovali. Prvo zaposlenje im zapravo i nije prva
zarada. Tijekom studija, za praktični dio studiranja dobiju prihod.
Poslodavac je obvezan pružiti visoki standard kvalitete i kvantitete treninga.
Ispite vrše poslovna udruženja i komore.
Komore su važne i cijenjene institucije u germanskim zemljama. Pored
niza „usluga“, posredovanje u stvaranju kvalitete dualnog sustava obrazovanja,
njihova je vitalna uloga. To (može donekle) opravdati činjenicu da je članstvo
u komorama obvezno. Treba vidjeti kolika je spremnost hrvatskih komora za ovaj
zadatak i za opravdanje (obveznog članstva).
Nema komentara:
Objavi komentar